Organic Acids

Poultry Acid FL Plus

محرک رشد و بهبود عملکرد، آنتی باکتریال (پودر خوراکی)

موارد مصرف: افزودنی خوراک

گروه دارویی: اسیدیفایر

مواد تشکیل دهنده:

  • اسید فرمیک
  • اسید لاکتیک
  • اسید سیتریک
  • اسید چرب زنجیره متوسط (MCFA: C8-C10-C12)
  • کلسیم
  • آنتی کیک

 

مکانیسم عمل:

اسیدهای آلی به عنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک­ ها در خوراک استفاده می­شود که این اسیدهای آلی دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موثری بوده که به بهبود کیفیت خوراک کمک شایانی می­کنند. این محصول مخلوط سینرژیک از اسیدهای آلی آنتی باکتریال از بین بردنده عوامل بیماری زای چون باکتری­ های گرم منفی مانند سالمونلا، ای-کولای، کمپیلوباکتر و همچنین باکتری­های گرم مثبت مانند استرپتوکوکوس، کلسترودیوم، انتروکوکوس می ­باشد. موجب کاهش ظرفیت بافری کل خوراک به علت خاصیت اسیدی می­شود، این کاهش pH در معده باعث بهبود وضعیت بهداشت و هضم بهتر پروتئین­ها بخصوص در حیوانات جوان که هنوز به مقدار کافی اسید تولید نمی­کنند، می­شود. اسیدهای آلی اسید فرمیک، اسید لاکتیک، اسید سیتریک می­توانند از طریق نامساعد کردن شرایط زنده مانی برای باکتری­های مضر، خطر ابتلا به عفونت­های ناشی از آن­ها را کاهش دهند. از آنجا که اسید­های آلی جزء اسیدهای ضعیف هستند، لذا در محیط­ های اسیدی به شکل تفکیک نشده باقی می­مانند. این ویژگی آن­ها را قادر می­ سازد که به راحتی از غشاء لیپیدی باکتری­ها عبور کرده و وارد سیتوپلاسم آن­ها شوند. در سیتوپلاسم باکتری که pH آن نزدیک به خنثی می ­باشد، اسیدهای آلی تفکیک شده و مقادیر زیادی یون H+ (پروتون) و بنیان آنیونی اسید ایجاد می­کنند که موجب کاهش نهایی pH داخل سیتوپلاسم باکتری­ ها و تجمع بیش از حد فرم یونیزه اسیدهای آلی شده که نهایتاً موجب مرگ باکتری ­های بیماری­زا می­ شوند. اسیدهای چرب زنجیره متوسط (MCFA) موجود در این محصول، اسید کاپریلیک (C8)، اسید کاپریک (C10) و لوریک اسید (C12) دارای یک بخش آب دوست و یک بخش آب گریز می­ باشند (وجه تمایز با اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه)، که بخش آب گریز آن محلول در چربی بوده، بخش ­های محلول در چربی اسید چرب زنجیره متوسط می­توانند موجب نفوذ اسیدهای چرب زنجیره کوتاه به درون باکتری ­های گرم مثبت شده و اسیدهای چرب زنجیره کوتاه (SCFA’s) با دادن یک پروتون H+ موجب اسیدی شدن درون باکتری پاتوژن شده و آن را از بین می­ برند. این محصول متشکل از طیف گسترده­ای از اسیدهای آلی: اسید فرمیک، اسید لاکتیک، اسید سیتریک، اسید کاپریلیک، اسید کاپریک و لوریک اسید می­ باشد، که برای بالاترین عملکرد در برابر باکتری­ های گرم مثبت و گرم منفی مانند ای-کولای، سالمونلا و کلستریدیوم بهینه سازی شده است. ورود اسیدهای آلی به سلول باکتری باعث تخریب دیواره باکتری و افزایش نشت پذیری غشای خارجی باکتری و در نهایت مرگ باکتری می­ شود. با توجه به سیترات کلسیم موجود در این محصول، هر کیلوگرم از این محصول می­تواند جایگزین 2 کیلوگرم کربنات کلسیم شود، که کاهش ظرفیت بافری خوراک را به همراه خواهد داشت و موجب کاهش عواقب منفی مصرف کربنات کلسیم یا نمک آن مانند کلسیم فرمات با pH 8 الی 10، که دارای بقایای پاتوژنی باشد، می­گردد.

مزایا:

  1. موثر بر علیه باکتری­های پاتوژن گرم مثبت و منفی
  2. بهبود سرعت رشد و ضریب تبدیل غذایی در تغذیه طیور
  3. ثبات فلور طبیعی دستگاه گوارش
  4. بهبود قابلیت هضم
  5. بهبود جذب مواد مغذی
  6. کاهش مصرف آنتی بیوتیک­ ها
  7. بهبود وضعیت سلامت گله
  8. پیشگیری از تشکیل متابولیت های سمی (اندو / اگزو توکسین)
  9. افزایش فعالیت آنزیم­ های لوزالمعده
  10. کاهش سرعت عبور مواد از دستگاه گوارش و در نتیجه کاهش خطر اسهال
  11. ثبات مواد خوراکی
  12. کاهش مشکلات بهداشتی در حیوانات در حال رشد مانند بستر مرطوب

مقدار و روش مصرف:

3 – 1 کیلوگرم در تن خوراک

5 کیلوگرم در تن جهت استرلیزه کردن پودر گوشت و پودر استخوان

(در برنامه ­های بهینه سازی خوراک می­توان با 33% کلسیم محاسبه گردد به علت دو برابر بودن قابلیت دسترسی کلسیم نسبت به کربنات کلسیم)

شرایط نگهداری:

در مکان خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

تاریخ انقضاء:

24 ماه پس از تولید

بسته بندی:

پاکت سه لایه 25 کیلوگرمی (لایه پلی اتیلنی در تماس با دارو)

تولید کننده: شرکت FF Chemical BV هلند دارای گواهی GMP+ و آلفا نامبر

 

+FF Antimould 64 PB

اسیدیفایر(مایع)

موارد مصرف: افزودنی خوراک

گروه دارویی: اسیدیفایر، افزودنی سیلو و نگهدارنده

مواد تشکیل دهنده:

  • اسید پروپیونیک
  • آمونیوم پروپیونات
  • اسید بنزوئیک
  • سورفاکتانت

مکانیسم عمل:

این محصول مخلوط سینرژیک (هم افزا) از اسیدهای ارگانیک مایع غلیظ، سورفاکتانت و مواد نگهدانده بوده، که از بین برنده باکتری­ های گرم منفی مانند سالمونلا و ای-کولای، همچنین بازدارنده رشد قارچ­ ها و کپک­ ها در خوراک می­ باشند. اسیدهای ارگانیک همچون اسید پروپیونیک و اسید بنزوئیک دارای خواص آنتی باکتریال قوی هستند که با دخالت در برخی مکانیسم­های غشا سلولی مانند مهار فعالیت آنزیم­ها، کاهش جذب اسیدهای آمینه و نشت مایعات موجب از بین رفتن باکتری­های مضر می ­شوند. اسید پروپیونیک، آمونیوم پروپیونات و اسید بنزوئیک با خواص آنتی باکتریال قوی، موجب کاهش pH در خوراک و همچنین بهبود طعم و مزه آن می­ گردند. اسیدیفایر در کل باعث تثبیت خوراک، بهبود سرعت رشد و ضریب تبدیل خوراک در تغذیه دام و طیور، کاهش مشکلات بهداشتی همچون اسهال در حیوانات در حال رشد با سرعت بالا می ­شود، همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای مصرف آنتی بیوتیک­ ها باشند و در نتیجه از منجر به پیشگیری از مقاومت ­های باکتریایی می گردد. اسیدهای ارگانیک دارای طیف وسیع اثرات ضد میکروبی بوده و باعث کاهش pH معده در طیور به واسطه بهداشت بهتر و هضم بهتر پروتئین­های خوراک می­ شوند. کاهش نرخ عبور مواد هضم نشده در نتیجه کاهش خطر ابتلا به اسهال و  تشویق فعالیت آنزیم های لوزالمعده را موجب می­ شوند. بهبود عملکرد ناشی از اسيديفايرها، از طريق كاهش pH دستگاه گوارش (عمدتا قسمت ابتدايي روده کوچک) و كاهش تكثير بالقوه ميكروارگانيسم­ هاي نامطلوب است. اسيدي كردن روده باعث تحريك فعاليت آنزيمي و بهينه سازي هضم و جذب مواد مغذي مي­ شود. فرم­هاي غيرتفكيكي اسيدهاي آلي، به غشاي چربي سلولهاي باكتريايي نفوذ كرده و به صورت آنيون و پروتون جدا شده و باعث مرگ سلول­های بیماری زا مي­ شوند. این محصول به عنوان افزودنی سیلو در سیلوها موجب بهبود تخمیر مطلوب مواد سیلو و کاهش تخمیر نامطلوب در سیلو شده و موجب بهبود کیفیت مغذی سیلو می­شود. این محصول موجب کاهش افت ماده خشک علوفه در طول تخمیر در سیلو و همچنین موجب بهبود ارزش غذایی آن و افزایش ثبات سیلاژ حین نگهداری و انبار کردن می­شود. محصولات نگهدارنده و افزودنی به سیلو معمولا حاوی ترکیباتی از اسیدهای ارگانیک می­ باشند، اما در این محصول اسید پروپیونیک با توجه به توانایی بالا در مهار رشد قارچ­ها و کپک­ها به عنوان ماده اولیه تشکیل دهنده می ­باشد. اثر بخشی این محصول ارتباط مستقیم با شدت حلالیت آن در آب داشته و هرچه حلالیت آن بیشتر باشد مهار رشد قارچ و کپک بیشتر خواهد بود، ارزش حلالیت برای نمک­ها عبارتند از آمونیوم پروپیونات 90%، پروپیونات سدیم 25%، پروپیونات کلسیم 5% می­ باشد. این محصول حاوی اسید پروپیونیک و آمونیوم پروپیونات به منظور محافظت دانه ­های غلات، غلات آسیاب شده و خوراک کامل می­ باشد. قدرت بازدارندگی از رشد قارچ­ ها و کپک­ ها توسط اسید بنزوئیک 6 برابر بیشتر از اسید پروپیونیک بوده که این خود باعث عملکرد بالاتر این محصول شده، سورفاکتانت موجود در محصول موجب حفظ آب خوراک و یا غلات شده و با بهبود کاهش کشش سطحی موجب نفوذ بهتر ضد کپک­ های این محصول به ذرات خوراک و یا غلات می­ گردد. این محصول 128 بار خورندگی کمتری نسبت به اسید پروپیونیک داشته و حداقل 48 بار خورندگی کمتری نسبت به محصولات مشابه دارد.

مزایا:

  1. بهبود کیفیت علوفه سیلو
  2. ضد کپک خوراک
  3. بهبود قابلیت هضم
  4. بهبود جذب مواد مغذی
  5. کاهش مصرف آنتی بیوتیک­ها
  6. بهبود وضعیت سلامت گله
  7. پیشگیری از تشکیل متابولیت های سمی (اندو / اگزو توکسین­ها)
  8. افزایش فعالیت آنزیم ­های لوزالمعده
  9. کاهش سرعت عبور مواد از دستگاه گوارش و در نتیجه کاهش خطر اسهال
  10. ثبات مواد خوراکی به لحاظ انبارداری
  11. بهبود سرعت رشد و ضریب تبدیل غذایی در تغذیه طیور

مقدار و روش مصرف:

5 – 1 کیلوگرم در تن خوراک

(بسته به میزان رطوبت، شرایط نگهداری و مدت زمان نگهداری خوراک)

شرایط نگهداری:

در مکان خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

 

تاریخ انقضاء:

 24 ماه پس از تولید

بسته بندی:

ظروف 25 لیتری

تولید کننده: شرکت FF Chemical BV هلند دارای گواهی GMP+ و آلفا نامبر

 

Bact Acid® FPC Liquid (NC)

اسیدیفایر (مایع)

موارد مصرف: باکتریسید و ضد سالمونلای اختصاصی

گروه دارویی: اسیدیفایر محلول در آب

مواد تشکیل دهنده:

  • اسید فرمیک
  • آمونیوم فرمات
  • اسید پروپیونیک
  • اسید فسفریک
  • اسید سیتریک
  • اسید سوربیک

 

مکانیسم عمل:

Bact Acid® FPC Liquid (NC) افزودنی خوراکی با خاصیت باکتریسیدی و موثر بر قارچ و ویروس در خوراک دام و طیور و مواد اولیه می­ باشد، که جهت پیشگیری و کنترل عوامل بیماریزا از طریق جیره و عفونت­های ناشی از باکترهایی نظیر سالمونلا و اشریشیاکلی، مورد استفاده قرار می­ گیرد. این محصول علاوه بر این، باعث بهبود ضریب تبدیل و وزن گیری روزانه شده و یا تقویت سیستم ایمنی گله در نهایت منجر به افزایش بازدهی گله می­ گردد. ترکیب اسیدهای آلی و نمک آن­ها مخلوط سینرژیک (هم افزا) این محصول بصورت وسیع الطیف بر پاتوژن­های بیماری زا مخصوصا سالمونلا، کلستردیوم و ای-کولای و قارچ­ ها موثر است. اسیدهای آلی بکار رفته در این محصول به صورت سینرژیک میزان باکتری ­ها و ویروس ­های موجود در دان را به حد صفر می­رساند و همینطور اسید پروپیونیک به عنوان موثرترین قارچ کش بطور انتخابی قارچ ­ها را در خوراک به شدت پائین می­ آورد. این محصول با کاهش pH روده باعث افزایش رشد باکتری­ های مفید دستگاه گوارش می­ شود و همچنین از طریق ایجاد شرایط رشد باکتری­های مفید روده نظیر بیفیدوباکتر و لاکتوباسیل باعث بهبود هضم و جذب مواد غذایی می ­شود. نمک آمونیوم موجود در این محصول با ایجاد یون­های آمونیوم، به صورت شیمیایی باعث تغییر ساختمان مولکول توکسین­ ها شده و باعث غیر فعال شدن توکسین قارچ­ ها می­گردد. با توجه به خاصیت باکتریسیدی مخصوصا با تاثیر بر خانواده انتروباکتریاسه از جمله سالمونلا و ای-کولای، منجر به کنترل بیماری­ های گله شده و بهداشت عمومی گله را ارتقاء می ­دهد. و در کل باعث تثبیت ماندگاری خوراک، بهبود سرعت رشد و ضریب تبدیل غذایی در طیور، از طریق کاهش pH دستگاه گوارش، سلامت دستگاه گوارش و هضم پروتئین مناسب­ تر صورت می ­پذیرد، با پیشگیری از تولید متابولیت­ های سمی و افزایش فعالیت آنزیم ­های پانکراس، کاهش مشکلات بهداشتی همچون اسهال در حیوانات در حال رشد با سرعت بالا و همچنین جایگزین مناسبی برای مصرف آنتی بیوتیک­ ها بوده که در نتیجه از منجر به پیشگیری از مقاومت­ های باکتریایی می گردد.این محصول دارای درصد بالایی از اسید فرمیک و اسید پروپیونیک بوده که کلسیم سیترات و آمونیوم به عنوان حامل به کار گرفته شده و بالاترین کارایی را بر روی باکتری­های گرم منفی به خصوص سالمونلا و ای-کولای دارد.

مزایا:

  1. ضد عفونی خوراک و مواد اولیه
  2. مهار رشد قارچ در نتیجه حفظ طعم و ارزش غذایی مواد
  3. افزایش بهداشت و بهبود کیفیت پوسته تخم مرغ
  4. تحریک رشد باکتری‌های مفید روده
  5. تعدیل‌ pH مجرای گوارش
  6. کاهش تلفات
  7. ممانعت از رشد باکتری‌های بیماری زا
  8. افزایش کیفیت بستر
  9. افزایش میانگین وزن‌گیری روزانه و بهبود ضریب تبدیل خوراک

مقدار و روش مصرف:

10 – 3 کیلوگرم در تن آب خوری

30 – 5 کیلوگرم در مواد اولیه، بسته به میزان آلودگی سالمونلایی

شرایط نگهداری:

در مکان خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

تاریخ انقضاء:

 24 ماه پس از تولید

بسته بندی:

ظروف 25 لیتری

تولید کننده: شرکت FF Chemical BV هلند دارای گواهی GMP+ و آلفا نامبر

 

Butyrate CB-80

کلسیم بوتیرات پوشش دار (پودر خوراکی)

موارد مصرف: اسیدیفایر

گروه دارویی: افزودنی خوراک

مواد تشکیل دهنده:

  • کلسیم بوتیرات
  • روغن آفتابگردان
  • نشاسته

مکانیسم عمل:

بوتیرات سی بی 80، گرانول کلسیم بوتیرات پوشش دار شده به وسیله یک ترکیب روغنی مخصوص می­باشد. پوشش دار کردن منجر به بهبود خواص ترکیب و حذف بوی خاص بوتیریک اسید می­باشد. کلسیم بوتیرات علیه باکتری­های گرم مثبت و گرم منفی مضر بسیار موثر است. همچنین با انتشار ساده به درون سیتوپلاسم دیواره باکتری­های خانواده انتروباکریاسه (سالمونلا، ای کولای و …)، یون هیدروژن را آزاد نموده و با کاهش pH و تخریب اندام­های درونی، رشد آن­ها را مهار می­کند. اسید بوتیریک اثرات گسترده بر رشد، هضم و بازده خوراک از طریق یک منبع انرژی (از طریق جذب از روده کوچک و ورود به خون اثر مستقیم و اثر غیر مستقیم تشویق ترشح آنزیم های پانکراس) برای پرزهای شکمبه در گوساله­ها و کمک به کاهش سن از شیرگیری بوده و همچنین افزایش تولید اپیتلیوم مخاط روده کوچک، افزایش طول پرزهای روده و افزایش مساحت جذب، بهبود رشد و تولید را در در گوساله و طیور “بالاخص مادر و مرغ تخم گذار” در پی خواهد داشت.

مزایا:

  1. تحریک رشد پرزهای شکمبه در گوساله­ها
  2. تحریک رشد و تمایز پرزهای دیواره روده کوچک
  3. منبع انرژی برای پرزهای روده کوچک و بهبود بازسازی دیواره روده
  4. خواص ضد باکتری
  5. به آسانی قابل مصرف و فاقد بوی نامطبوع
  6. منبع آلی کلسیم
  7. اثرات مثبت بر رشد، هضم و بازده خوراک

مقدار و روش مصرف:

3 – 25/0کیلوگرم در تن خوراک

شرایط نگهداری:

در مکان خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

تاریخ انقضاء:

 12 ماه پس از تولید

بسته بندی:

پاکت سه لایه 25 کیلوگرمی (لایه پلی اتیلنی در تماس با دارو)

تولید کننده: شرکت FF Chemical BV هلند دارای گواهی GMP+ و آلفا نامبر

 

PerForMer

آنتی باکتری طبیعی (پودر خوراکی)

موارد مصرف: افزودنی خوراک

گروه دارویی: اسیدیفایر

مواد تشکیل دهنده:

  • سدیم بوتیرات پوشش دار
  • اسید بنزوئیک
  • اسید گلوکونیک
  • اسید لوریک
  • اسید کاپریک
  • روغن اوکالیپتوس
  • روغن دارچین
  • روغن عصاره میخک
  • روغن پونه کوهی

مکانیسم عمل:

این محصول ترکیبی از اسیدهای ضدباکتری و محرک سیستم ایمنی می­باشد. پرفورمر تشکیل شده از اسیدهای زنجیره کوتاه، اسیدهای زنجیره کوتاه پوشش دار، پری بیوتیک­ها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط، عصاره­های گیاهی، اسانس­ها و طمع دهنده­ها می­باشد که دارای خواص آنتی­باکتریال طبیعی بوده، موجب افزایش مصرف خوراک، رشد بیشتر و بهتر و همچنین موجب بهبود ضریب تبدیل غذایی می­شود. افزایش تولید آنزیم­های لوزالمعده و توسعه مناسب فلور روده را به همراه داشته و مانع رشد باکتری­های بیماریزا و در نتیجه بهبود رشد را در پی خواهد داشت. این محصول موجب کاهش مصرف داروها، کاهش تهاجم و چسبندگی باکتری­ها به دیواره دستگاه گوارش بوده و با توجه به پوشش دار بودن محصول دارای فعالیت در روده کوچک و روده بزرگ می­باشد. همچنین افزایش یکپارچگی و انسجام روده و بهره­وری بالاتر را به همراه دارد. پرفورمر رویکرد چند منظوره در اثر گذاری بر فلور میکروبی دستگاه گوارش داشته که شامل کنترل باکتری­های گرم منفی و باکتری­های گرم مثبت و قارچ­ها بوده، تحریک کننده تولید اسید لاکتیک و همچنین تحریک کننده افزایش باکتری­های مفید چون لاکتوباسیل­ها و بیفیدوباکترها می­باشد و نهایتاً موجب ترمیم ارگان­ها و بافت­ها می­شود. این محصول همچنین از سندرم آنتریت یا ورم روده در طیور، که نوع نکروتیک آن با حضور باکتری بی­هوازی گرم مثبت کلستریدیوم پرفرنژنس بروز می­نماید، جلوگیری می­کند. این باکتری در شرایط عادی به تعداد کم در دستگاه گوارش پرندگان موجود بوده، اما فاقد قدرت بیماریزایی است. به محض ایجاد شرایط نامناسب و استرس، تعادل میکروبی روده به نفع این میکروب تغییر می­کند و باعث ایجاد مسمومیت روده­ای ناشی از سموم تولید شده این باکتری می­گردد. پرفورمر به رشد باکتری­های مفید مانند لاکتوباسیل­ها در دستگاه گوارش کمک می­کند تا با اسیدی کردن محیط، مانع از رشد کلستریدیوم­ها گردد که این امر خود باعث کنترل بیمارهای همچون کوکسیدیوزها شده و موجب بهره­وری بیشتر خوراک در نتیجه این محصول موجب کاهش هزینه­های دامپزشکی و بهبود کیفیت تولید می-گردد.

مزایا:

  1. طمع دهنده و اشتها آور
  2. افزایش مصرف خوراک
  3. کاهش ضریب تبدیل و تلفات و بهبود رشد و تولید و بازدهی گله
  4. هضم و جذب بهتر مواد غذایی
  5. دارای مواد آنتی­باکتریال طبیعی
  6. افزایش تعداد و عملکرد باکتری­های مفید روده
  7. تحریک کننده تولید اسید لاکتیک

مقدار و روش مصرف:

3 – 1 کیلوگرم در تن خوراک

شرایط نگهداری:

در مکان خشک، خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

تاریخ انقضاء:

12 ماه پس از تولید

بسته بندی:

پاکت سه لایه 25 کیلوگرمی (لایه پلی اتیلنی در تماس با دارو)

تولید کننده: شرکت FF Chemical BV هلند دارای گواهی GMP+ و آلفا نامبر